رفتن به مطلب
انجمن نودهشتیا
  • ثبت نام

معرفی سریال کره‌ای Squid game | VIOLET.17


Narow
 اشتراک گذاری

ارسال های توصیه شده

SQUID GAME

 

بازی مُرَکَب (به کره‌ای: 오징어 게임، به انگلیسی: Squid Game) یک مجموعهٔ تلویزیونی بقا و محصول کرهٔ جنوبی که از نتفلیکس در حال پخش است. این مجموعه توسط هوانگ دونگ-هیوک نوشته و کارگردانی شده‌است و لی جونگ-جه، پارک هه-سو، وی ها-جون، جونگ هو-یون، او یونگ-سو، هو سونگ-ته، انوپام تریپاتی و کیم جو-ریونگ در آن به ایفای نقش می‌پردازند.[۲] این مجموعه در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، توسط نتفلیکس در سطح جهانی منتشر شد.

ویرایش شده توسط Viow𖣘
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بازی مرکب
Squid Game.jpg
پوستر تبلیغاتی کره‌ای
نام‌های دیگر Round Six
 
هانگول 오징어게임
لاتین‌نویسی اصلاح‌شده Ojing-eo Geim
مک‌کیون–ریشاور Ojingŏ Keim
ژانر
سازنده هوانگ دونگ-هیوک
نویسنده هوانگ دونگ-هیوک
کارگردان هوانگ دونگ-هیوک
بازیگران
آهنگساز جونگ جه-ایل
کشور سازنده کرهٔ جنوبی
زبان اصلی کره‌ای
شمار فصل‌ها ۱
شمار قسمت‌ها ۹
تولید
دوربین چند دوربین
مدت ۶۳–۳۲ دقیقه
تولیدکننده سایرن پیکچرز[۱]
توزیع‌کننده نتفلیکس
پخش
شبکهٔ اصلی نتفلیکس
فرمت تصویر
فرمت صدا دالبی اتموس
انتشار اولیه ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

افتخارات!

بازی مرکب در مجموع نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرد. در هفتهٔ اول انتشار، به یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های نتفلیکس در ۹۰ کشور تبدیل شد و ۲۸ روز پس از انتشار با بیش از ۱۱۱ میلیون ببیننده، رکورد بریجرتون را شکست و به پربیننده‌ترین مجموعهٔ این شبکه تبدیل شد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خلاصهٔ داستان

گروهی متشکل از ۴۵۶ نفر با تجربیات متفاوت از زندگی، برای برد جایزهٔ ۴۵٫۶ میلیارد وونی (۳۸٫۷ میلیون دلاری)، به شرکت در مجموعه‌ای از بازی‌های کودکانه با عواقبی ناگوار دعوت می‌شوند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بازخورد

بازخورد منتقدان

این مجموعه با نقدهای عموماً مثبتی همراه بود.[۲۸] وبگاه راتن تومیتوز از مجموع ۵۰ نقد، امتیاز ۹۲٪ و میانگین ۸٫۲ از ۱۰ را به این مجموعه داد.[۲۹] در متاکریتیک، این مجموعه امتیاز میانگین ۶۹ از ۱۰۰ را بر اساس ۱۱ نقد دریافت کرد که نشانگر «نقدهای در مجموع مطلوب» است.[۳۰]

این مجموعه به‌خاطر شباهت‌هایی که با فیلم ژاپنی هر طور خدایان بخواهند داشت، مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم اقتباسی از مانگایی با همین نام است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و داستان آن حول محور نسخه‌های خطرناکی از بازی‌های کودکانه مانند نسخهٔ ژاپنی «نور قرمز، نور سبز» می‌چرخد. هوانگ دونگ-هیوک در پاسخ به ادعاهای مبنی بر سرقت ادبی گفت، کار بر روی فیلم‌نامه را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده و شباهت‌های بین دو فیلم که در هنگام فیلم‌بردای از آن‌ها مطلع شده، تصادفی است.[۳۱][۳۲] او اذعان داشت، از کمیک‌ها و انیمیشن‌های ژاپنی همچون نبرد سلطنتی و بازی دروغین الهام گرفته‌است.[۲۲]

بازخورد عموم

این مجموعه به نخستین درام کره‌ای تبدیل شد که در سطح جهانی، در صدر جداول ۱۰ مجموعهٔ تلویزیونی پربینندهٔ هفتگی نتفلیکس قرار گرفت و در ۹۰ کشور، از جمله ایالات متحده و بریتانیا شمارهٔ یک شد.[۳۳][۳۴][۳۵] به گزارش نتفلکیس، بازی مرکب ۲۸ روز پس از انتشار با بیش از ۱۱۱ میلیون بیننده در سطح جهانی، رکورد بریجرتون با ۸۲ میلیون بیننده در دسامبر ۲۰۲۰ را شسکت و به پربیننده‌ترین مجموعهٔ این شبکه تبدیل شد.[۳۶] هوانگ معتقد است محبوبیت این مجموعه به این خاطر است که در آن «بزرگسالان مستأصل، به شکلی کنایه‌آمیز جان خود را برای پیروزی در بازی‌های کودکانه در معرض خطر قرار می‌دهند» و همین‌طور آشنا بودن و سادگی بازی‌ها موجب می‌شود که تمرکز اصلی بر روی شخصیت‌پردازی باشد.[۳۷] همچنین گوناگونی طبقهٔ اجتماعی شخصیت‌هایی که در بازی مرکب شرکت می‌کنند، به‌خاطر هم‌ذات‌پنداری بینندگان با یک یا چندین شخصیت، موجب جذب بیشتر مخاطب می‌شود.[۳۷]

طبق آمار ارائه‌شده از Sole Supplier، فروش پیراهن‌های سبز در کره افزایش پیدا کرده‌است. یک فروشنده خیابانی سئول که دالگونا، یک بیسکویت لانه زنبوری که در سریال نشان داده شد درست می‌کند به رویترز گفت که طرفداران از ساعت ۱۱ صبح در خارج از آشپزخانه خیابانی او صف می‌گیرند. هویون جونگ در نقش کانگ سه-بیوک بازیکن شمارهٔ ۰۶۷ به عنوان نماینده لوئی ویتون انتخاب شده و تعداد فالوورهای اینستاگرام او از ۴۰۰٬۰۰۰ به ۱۷ میلیون رسید.[۳۸]

آمازون بیش از ۲۰۰۰ نتیجه برای عبارت «بازی مرکب» فهرست کرده‌است. در گوگل ترندز، پلت‌فرم داخلی موتور جستجو که علاقه کاربران را ردیابی می‌کند، به عنوان یک عبارت جستجوی «breakout» رتبه‌بندی می‌شود. مینیونگ کیم، نایب رئیس محتوا برای نتفلیکس، با تکیه بر موفقیت فیلم انگل (۲۰۱۹) و گروه‌های موسیقی کی-پاپ بی‌تی‌اس و بلک‌پینک، گفت: «مخاطبان در سراسر جهان عاشق داستان‌ها، هنرمندان و فرهنگ کره‌ای می‌شوند». امسال، این پلت‌فرم قصد دارد ۵۰۰ میلیون دلار برای محتوای کره‌ای هزینه کند.[۳۸]

این محبوبیت همچنین باعث شده که پلیس انگلیس به نوجوانان هشدار دهد که از بازی الگوبرداری نکنند. گفته می‌شود دعوت‌ها برای شرکت در شبیه‌سازی بازی مرکب بصورت آنلاین در حال پخش است. پلیس متروپولیتن در بیانیه‌ای گفت: «ما از یک پست در رسانه‌های اجتماعی آگاه هستیم و در حال کار برای یافتن جزئیات بیشتر به منظور اطمینان از برنامه پلیس هستیم.»

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...