رفتن به مطلب
انجمن نودهشتیا
  • ثبت نام

توییتر‌ نصب کنیم!


Heart
 اشتراک گذاری

ارسال های توصیه شده

بچه ها توی این مقاله قراره بدونیم توییتر که پر از حاشیه‌است چه کاربردی داره؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

توییتر چیست و چگونه کار می کند؟

توییتر یک سایت شبکه اجتماعی می باشد که در سال 2006 راه اندازی شده است. این سایت بدون شک با 100 میلیون کاربر فعال و 500 میلیون توییت روزانه، یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه اجتماعی موجود در جهان است. از توییتر می توان برای دریافت اخبار، دنبال کردن افراد مشهور و یا ارتباط با دوستان قدیمی دوران تحصیل استفاده کرد.

توییتر چیست؟

در سال 2006، جک دورسی، بنیانگذار توییتر، ایده ای داشت به این صورت که او می خواست یک بستر ارتباطی مبتنی بر پیام کوتاه ایجاد کند که در آن دوستان بتوانند با به روزرسانی صفحه اجتماعی خود، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در آغاز، توییتر ایده ای کاملاً مشابه سیستم پیام کوتاه بود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

این ایده تا حد زیادی به دلیل جلسات طوفان فکری با همکار دورسی، ایوان ویلیامز تکامل یافت. در 21 مارس 2006، جک اولین توییت را با این عنوان ارسال کرد: "twttr من را تنظیم کن". توییتر در کنفرانس تعامل جنوب از جنوب شرقی در سال  2007 رشد چشمگیری را تجربه کرده و در طی آن بیش از 60،000 توییت ارسال شد. تیم توییتر با بهره گیری از این کنفرانس، رشد کاربران خود را آغاز کرد.

توییتر به عنوان یک پلت فرم مبتنی بر پیام کوتاه آغاز به کار کرد، به این صورت که محدودیت پیام‌های 140 حرفی در ابتدا یک ضرورت بود و در واقع شرکتهای مخابراتی تلفن همراه این محدودیت را اعمال کردند، نه توئیتر. با این وجود، با تبدیل شدن توییتر به یک پلتفرم وب، آنها این محدودیت را حفظ کردند، فقط به دلیل اینکه با نام تجاری توییتر همخوانی داشته باشد. توییتر پلتفرمی است که هدف آن ایجاد محتوایی با قابلیت خواندن آسان برای دنیای مدرن با تکنولوژی سنگین و سرشار از بی توجهی است.

توییتر طی 10 سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. هدف آن در نهایت گسترش سریع اطلاعات است. در حالی که این اطلاعات همیشه جدی نیستند (به عنوان مثال افکار کیم کارداشیان در مورد آرایش)، اما گاهی اوقات چنین است (مانند زمانی که معترضان ایرانی برای اعلان راهپیمایی ها از توییتر استفاده می کردند).

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

از بسیاری جهات، توییتر هم معنای نامحدود و هم پتانسیل بی اندازه دارد. این برنامه می تواند شما را با شخصی در تایلند با همان سرعتی که شما را همسابه خود آشنا می سازد، مرتبط نماید. می توانید انتخاب نمایید مطالبی که دریافت می کنید از جانب متخصصان صنعت، سایت های خبری، مشاهیر، کمدین ها یا دوستان شما باشد. توییتر با ایجاد امکان انتخاب مطالب بر اساس علایق و خواسته ها، بستری بسیار اعتیاد آور برای کاربران ایجاد کرده است.

توییتر چه کاربردی دارد؟

توییتر یک سایت رسانه اجتماعی است و هدف اصلی آن ارتباط افراد و اجازه دادن به مردم برای به اشتراک گذاشتن افکار خود با مخاطبان فراوان  است. توییتر به کاربران این امکان را می دهد تا داستان های مربوط به بزرگترین اخبار و رویدادهای امروزی را کشف کنند، افراد یا شرکت هایی را که از محتوای مطالب آنها لذت می‌برند را دنبال کرده یا به سادگی با دوستان خود ارتباط برقرار می کنند. علاوه بر این، تیم های روابط عمومی و بازاریابان می توانند از توییتر برای افزایش آگاهی نسبت به نام تجاری خود و جذب مخاطبان استفاده کنند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

1. توییتر برای کسب و کار

توییتر می تواند بستر بسیار مفیدی برای رشد دنبال کنندگان و تأمین محتوای ارزشمند برای مخاطبان قبل از اینکه مشتری شما شوند، باشد. محدودیت کاراکتر همچنین می تواند به شما کمک کند تبلیغات سریع و جذابی ایجاد کنید، مانند فراخوان برای شرکت در یک وبینار که کسب و کار شما در حال برگزاری آن است یا مطالعه یک کتاب الکترونیکی رایگان.

توجه به این نکته مهم است که شما می توانید از توییتر برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده کنید، اما باید این کار را بسیار پراکنده انجام دهید. مانند هر استراتژی بازاریابی دیگر در شبکه های اجتماعی، تمرکز اصلی شما باید جذب مخاطب از طریق ارائه محتوای مفید و افزایش آگاهی افراد نسبت به نام تجاری شما باشد.

علاوه بر این، می توانید از توییتر برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود از راه های شخصی و معنی دار استفاده کنید. اگر کسی به یکی از محصولات یا خدمات شما اشاره کند، می توانید نظر او را "لایک" یا "بازتوییت" کنید. همچنین اگر یک مشتری از خدمات شما در توییتر شکایت کند می توانید برای اصلاح مشکل وی به صورت بلادرنگ اقدام نمایید.

2. توییتر برای خبرنگاران

از توئیتر اغلب برای انتشار سریع اخبار روز استفاده می شود. در برخی مواقع، سرعت انتشار سریع اطلاعات مهم در آن، حتی از رسانه های سنتی نیز سریعتر است.

 

به عنوان مثال، هنگامی که هواپیمای US Airways در سال 2009 در رودخانه هادسون سقوط کرد، جانیس کرومس از اولین کسانی بود که این خبر را از طریق توییتر قبل از اینکه بسیاری از رسانه ها حتی از این موضوع آگاه شوند، منتشر کرد. به عنوان خبرنگار، می توانید با توییت کردن توضیحات کوتاه، تعداد زیادی از افراد را به عنوان دنبال کنندگان و مخاطبان خود از وقایع روزانه آگاه سازید.

علاوه بر این، بسیاری از افراد مشهور، ورزشکاران و سیاستمداران تصمیم می گیرند وقتی می خواهند اطلاعات خود را با طرفداران خود به اشتراک بگذارند، به جای صحبت از طریق رسانه ها، مستقیماً در توییتر پیام ارسال کنند. بنابراین توییتر معمولاً وقتی به دنبال اطلاعات داخلی یا نقل قول های مستقیم برای استفاده در یک مقاله هستید، ابزاری بسیار مفید است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

البته در استفاده از توییتر به عنوان منبع اصلی خبر یک خطر وجود دارد: شمارش محدود تعداد حروف ممکن است باعث شود کاربران توییتر بدلیل این محدودیت نتوانند موضوعات را به طور کامل توضیح داده و اطلاعات را مغرضانه یا یک طرفه منتشر کنند. اگر خبرنگار هستید، بهترین کار این است که از توییتر برای ارسال عکس های مختصر از وقایع بزرگ استفاده نموده و در صورت نداشتن فضای نوشتاری کافی برای تهیه مطالب مشروح، از ارائه نظرات بحث برانگیز خودداری کنید.

3. توییتر برای تیم های روابط عمومی

اگر در واحد روابط عمومی کار می‌کنید، ممکن است از توییتر برای ارسال اطلاعیه ها به مشتریان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید در مورد تاریخ انتشار برای یک محصول یا یک رویداد آتی برای مشتریان توییت ارسال کنید.

توییتر همچنین می تواند به شما کمک کند به سرعت بفهمید که رقبای مشتری شما را در مورد چه چیزی صحبت می کنند تا اطمینان حاصل کنید که مشتری از گرایشات صنعت به صورت به روز مطلع شده و در مباحث بزرگتر شرکت می کند. نهایتاً توییتر به شما اجازه می دهد شبکه ای با افراد متخصص و تاثیرگذار که مایل به همکاری با شما می باشند، تشکیل دهید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

4. توییتر برای افراد

شما می توانید برای اهداف سرگرمی یا در تماس بودن با دوستان و خانواده خود از توییتر استفاده کنید. در ابتدایی ترین حالت، توئیتر شبیه ارسال یک متن پیام انبوه 140 حرفی برای هر کسی است که می شناسید. می توانید از آن برای به اشتراک گذاشتن یک داستان کمدی، ارسال یک فیلم جذاب یا پرسش از مخاطبین خود استفاده کنید. انتخاب با شماست.

توییتر چگونه کار می کند؟

توییتر یک سایت شبکه اجتماعی است که در آن می توانید تا 140 حرف را به عنوان یک پیام یا "توییت" ارسال کنید که دنبال کنندگان شما می توانند آن را مشاهده کنند. در داخل هر توییت، می توانید به سایر مقالات یا فیلم ها لینک داشته باشید. علاوه بر این، از طریق صفحه اصلی توییتر خود می توانید به گشت و گذار بپردازید تا ببینید افراد دیگری که آنها را دنبال می کنید، چه مطالبی را ارسال کرده اند. به عنوان مثال، شما می توانید از توییتر فقط برای کاربری‌های حرفه‌ای استفاده کنید و رهبران صنعت را در حوزه خود دنبال کنید. یا شاید بخواهید فقط کمدین ها را دنبال کرده و از توییتر تنها به عنوان منبع سرگرمی استفاده کنید.

اگر تاکنون با توییتر کار نکرده اید، در ادامه نحوه کارکرد آن را بیان کرده ایم. نگران نباشید زیرا روال کار با توییتر نسبتاً آسان است. ابتدا یک حساب کاربری توییتر ایجاد کنید. پس از آماده شدن برای استفاده از توییتر، این مراحل را دنبال کنید:

نحوه ارسال یک توییت

اگر می خواهید چیزی ارسال کنید، می توانید بر روی کادر نوشتاری با عنوان "What's happening" کلیک کنید. می توانید تصاویر، ثابت و متحرک (GIF) یا نظرسنجی را با استفاده از آیکون هایی که در زیر کادر متن قرار دارند، وارد توییت خود نمایید.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی ارسال کنید، می توانید یک آدرس URL مربوط به یک ویدئو شاد یا مقاله جذاب را در کادر به همراه توضیح مختصری درباره آن قرار دهید. وقتی آماده شدید، گزینه Tweet را بزنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

 اشتراک گذاری

×
×
  • اضافه کردن...